mandag den 26. juli 2010

Se mit klamme slum - Hjælp blogland!!!


Faktisk er jeg lidt flov over at vise jer disse billeder, men jeg har altså behov for at dele dette med jer, for jeg har brug for lidt hjælp.
For et år siden flyttede vi ind i vores nuværende hus. Det er et 210 år gammelt bindingsværkshus med masser af charme. Vi fik det meget billigt, for det trængte til en kærlig hånd, og vi er begge på SU, så der er (desværre) ikke råd til et palads. Handymanden har sat en masse i stand, og huset bliver bedre og bedre.
Rummet på billederne er et meget vigtig rum, som trænger til en SÆRDELES KÆRLIG HÅND - nemlig badeværelset. Det er ikke særlig stort, men til gengæld ualmindelig dårlig indrettet!!! (desperat smiley)
Toilettet står midt i rummet, brusekabinen er for smal + alt for lang og håndvasken er slidt. Der er rør over det hele, og et af dem løber endda over døren, så man næsten banker hovedet ind i det. Det myldrer med klamme insekter derinde, for der er fyld med gemmesteder under rør og bag radiatoren! Åh føj, hvor jeg dog væmmes ved det rum!! Den tidligere ejer var kæmpestorryger, og det ses på de i forvejen labre, grønne vægge. Lige meget hvor meget, man gør rent, ser det klamt og uhumsk ud!! Det eneste der gør rummet rart, er hjertet med vores forbogstaver, som Jens malede på væggen engang.
I min verden bør et badeværelse være rent, lyst og lækkert, så egentlig er det ret godt klaret, at jeg har fundet mig i DET HER (!!!) i et helt år!!
Men men men søde blogfolk, der er håb forude. Sidst i denne uge flytter Edith og jeg hjemmefra (i 1½ uge), for så skal handymanden for alvor i gang. Han arbejder bedst uden nuttet baby i nærheden og en anti-handy kæreste, der stiller irriterende blondine-spørgsmål, og jeg kan ikke levet uden toilet (gad vide, hvad han har tænkt sig at gøre??) .
Nu skal det klamme rum sættes totalt i stand!!! Rør skal lægges om, der skal lægges guldvarme, nyt loft, nye vægge osv!! Vaskemaskine/tørretumbler skal mases herind (indtil vi om 1½ år for et bryggers), men det er ok for så bliver der plads til OPVASKEMASKINE i køkkenet!!

Byggeperioden er altid noget bæ, og alt tager altid mindst dobbelt så lang tid, som man tror, men SHIT hvor er det bare det værd! Det er meget at se frem til, og det kan ikke beskrives, hvor meget jeg glæder mig!!!

Men sådan et badeværelse skal det jo indrettes og gøres lækkert. Handymanden kan meget, rigtig meget, men her er det altså mig, der er boss, :-) Men jeg har aldrig indrettet et badeværelse før, og min hjerne er gået i stå.
Og det er her I kommer ind i billedet, søde blogfolk.
For jeg har alvorlig brug for inspiration!! Nogle billeder af smukke badeværelser.
Kender I et godt badeværelses-inspirations-sted på nettet, har I noget på jeres blogs, eller har I noget som kan sende til min mail???

Hjæææælp!!!

OPDATERING - Se det færdige badeværelse HER.

12 kommentarer:

  1. Denne kommentar er fjernet af forfatteren.

    SvarSlet
  2. Hej
    Prøv at se mine billeder fra da vi indrettede vores nye gamle hus;
    http://disign-keramik.blogspot.com/2010/05/som-lovet-billeder-fra-vores-nye-gamle.html

    Du må meget gerne skrive hvis du vil have mere at vide, diannanielsson@live.dk.

    God fornøjelse.
    Kh. Dianna

    SvarSlet
  3. Hej Trine
    Hvor kan jeg godt forstå du glæder dig til noget nyt og bedre.
    Det har du da fortjent big time!
    Kh. Malene

    SvarSlet
  4. hey.
    håber du finder på noget godt..se evt. her

    http://www.rumid.dk/boliger/cool-bad/

    hilsen stinne

    SvarSlet
  5. Hej trine,

    Jeg har desværre ikke så meget at komme med, da vores badeværelse (ude i fremtiden) bliver ret stort, så jeg har kun billeder af badekar... ;o) Men jeg har lige på H&M's hjemmeside bestilt nyt lækkert til badeværelset til en billig penge - Håndklæder, bademåtte og badeforhæng... Måske der er lidt inspiration der. :o)

    Held og lykke med det!

    Kh Dorthe

    SvarSlet
  6. Åh hvor vil jeg gerne hjælpe dig, vores er bare helt hvidt, så det hjælper ikke.

    Men blogliv/Bolig har de sidste måneder haft nogle flotte badeværelser, måske det kan hjælpe:)

    Men dejligt du får et nye badeværelse når man VIRKELIG er træt af det.
    Glæder mig til at se nye billeder.

    Hilsner Vicki

    SvarSlet
  7. Jeg vil anbefale nyt loft og at alle de (undskyld) hæslige rør fjernes og laves, så de passer til rummet.
    Hvis det var mig, ville jeg få lavet skabe eller skuffer, så der er lukket for tingene.
    Det er nemt at gøre rent i modsætning til f.eks. forhæng eller åbne hylder eller skabe.
    Men hvis han kan nå alt det på ti dage incl. at hugge gulv op, lægge varmeslanger, støbe nyt gulv + alt det andet, så er jeg virkelig imponeret!! :)
    Hvidt er in.
    Held og lykke med ombygningen.
    Kh Louise

    SvarSlet
  8. Hej Trine
    Det er første gang jeg er på din blog. Og hvor er din beskrivelse bare super. Det er meget lig, som jeg ville skrive. Du har fået mig til at smile, dejligt. Jeg har ingen nu og her super badeværelses ideer, men engang lånte jeg en video (det var dengang det var vhs) på biblioteket om folks badeværelser. Den har bare sat sig fast i min hukommelse. Man blev inviteret ind i folks badeværelser og fik en lille fortælling. Og det var IKKE nye, hvide og stilrene badeværelser. De havde derimod personlighed og charme.
    Nå, men skøn blog og glæder mig til at se det færdige resultat.
    Kh Miss AD

    SvarSlet
  9. DiSign-Keramik - Hvor er det spændende at se, hvad I har gjort ved jeres nye, gamle hus. Jeres badeværelse ser større ud end vores (det gør de fleste badeværelser vist ;-) Jeres håndvask ser rigtig fin ud, men desværre alt for stor til vores lille sted, men Tak!

    Malene - tak for din medfølelse. Ja, jeg glæder mig meget. Heldigvis går det fremad, det fortæller jeg om lidt senere :-)

    Raccoon - tak for linket - det er lige sådan noget jeg kan bruge :-) Jeg fandt ud af at man kan få de skønneste fliser hos Made a Mano...og de dyreste - fnys!! Men inspirerende er det godt nok!!

    Dorthe - Tak for ideerne! Billige sager er virkelig godt for os knap så rige studerende. Det må jeg huske, når vi kommer så langt.

    Vicki - Det lyder godt. Må lige se om jeg kan få fingrene i sådan et magasin :-)

    Louise - tak for de gode råd. Du har fuldstændig ret de hæslige rør mm. skal væk - HELT væk :-)
    Og nej, vi kan langt fra nå det hele på 10 dage, men der kan gøres så meget, at vi i det mindste kan komme på toilet igen. Men bare alle rør og den slimgrønne farve er væk er jeg glad. Det kan vist ikke blive meget værre :-)

    Anne Dorthe - Velkommen til Søhesten. Du er altid velkommen forbi. Jeg elsker besøg og jeg elsker kommentarer :-) Hvor skønt at jeg kunne bringe et lille smil på dine læber :-)
    Jeg vil skynde mig på biblioteket og tjekke deres videoer ud. Det kunne være så skønt, hvis det har badeværelsesvideoen :-)
    Jeg glæder mig også rigtig meget til at se det færdige resultat :-)

    Til alle kan jeg fortælle at Edith og jeg nu er i sommerhus nu. Alle fliser og klinker er væk og gulvet er næsten brudt helt op. Bagefter skal min stakkels kæreste grave og grave og grave, og så kommer der snart en vvs'er og kigger på sagen :-)

    SvarSlet
  10. Jeg vil forslå at i maler ALT hvidt, på den måde har i go nase, hvor i så kan tilsætte en masse farver og alle dine kreative ting. Lukkede skabe er også en go ide. Få alt væk, og så pynt med en masse personlige ting. Maling kan heldigvis gøre rigtig meget. Glæder mig til at se billeder af det færdige resultat ;O)
    knus Susan

    SvarSlet
  11. Hej Trine,

    Der ligger en award til dig på min blog :-)

    K.H June

    SvarSlet
  12. Hej Susan - Mange tak for ideerne. Min plan er klart også at male væggene hvide. Jeg håber også vi kan finde nogle små hyggelige skabe til vores ting og sager. Vi har allerede dårlige erfaringer med forhæng :-)

    June - Ih tak! Hvor spændende!!

    SvarSlet

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...