tirsdag den 24. maj 2011

Spraglet stoltheds-vest til Vingummibamsen

Lige nu er jeg simpelthen megastolt!
Denne vest er det første stykke tøj, som jeg har virkelig har knoklet med ved symaskinen. Normalt kan det der symaskine-noget ikke gå hurtigt nok for mig, men denne gang tændte jeg for fordybelsesknappen, og lod mig rive lidt med. Dejligt!
Det er første gang jeg syr en overdel, første gang jeg quilter, og første gang jeg syr skråbånd på noget som helst. Vesten er smækfyldt med småfejl, men det er jeg megaskide ligeglad med, for dem synes jeg kun man ser, hvis man ligefrem leder, og det gør jeg ikke.
Jeg er vild med stoffet, som er noget jeg købte af Junette for lidt tid siden. Foret er et lagen købt i en genner og skråbåndene er vist nok købt i Stof & Stuff. Mønstret er fra good ol' Elsebeth Gynthers "Børnetøj du selv kan sy 0-4år", og den er str. 3, for Vingummibamsen (som nu er 20 mdr. gammel) er ret så kæmpestor af sin alder.
Jeg syede en blomsterbroche (find DIY her hos Karen), for vesten måtte godt blive endnu mere spraglet, men synes måske vesten fungerer bedre uden. Hvad synes I? Med/uden broche?
Hermed synes jeg officielt, at jeg kan sy! Og det er en stor ting, for jeg har længe fortalt mig selv det modsatte. Egentlig også praktisk at ha den indstilling her få uger før håndarbejdseksamen. 
Nu glæder jeg mig til at se, hvordan den ser ud på den lille krøltop - og hvad hun siger til den.
Er det meget slemt at småtude, hvis hun hader den??

26 kommentarer:

  1. Jamen du har da god grund til at være stolt! Den er så fin. Og sy - ja det kan du da bestemt!

    Synes den er smækker både med og uden den fine broche!

    Er sikker på at frk. Vingummi synes den er lige i øjet

    Kh Kristin

    SvarSlet
  2. Hmm kan åbenbart kun kommentere som anonym hmmm, men det er altså mig bag Albert & Vill

    SvarSlet
  3. Tusind tak, Helle :-)

    Kristin - Tusind tak. Det gik lige ind på jeg-kan-sy-selvtillids-kontoen ;-)
    Hvor underligt at du lige pludselig er "anonym"! Håber ikke det er Søhesten den er gal med.
    Det lyder altså for fedt med de lækre markeder i Randers. Lidt øv, at jeg ikke kan lørdag :-(
    Håber jeg kan søndag og håber at møde dig :-)

    SvarSlet
  4. Hvor er det en fin lille vest!

    Randi

    SvarSlet
  5. Tusind tak skal du ha, Randi :-)

    SvarSlet
  6. Jeg synes at den er rigtigt rigtigt fin... :) Broche el ej.. det ved jeg ikke, begge dele er fint... :)

    SvarSlet
  7. Tusind tak :-) Så må det være den lille ejer, der skal bestemme om der skal være ekstra pynt eller ej :-)

    SvarSlet
  8. Ih Trine! Den er bare blevet så MEGA flot :D Jeg syns den er flot både med og uden broche :)

    SvarSlet
  9. Med broche tak. Den er genial og selvfoelgelig kan du sy!!!

    SvarSlet
  10. Wow Trine hvor er den bare flot!!
    Klart du skal være superstolt over denne!
    Med broche:)

    SvarSlet
  11. Tusind tak for den dejlige ros, søde mennesker. Nu bliver jeg endnu mere stolt, og det er jo ikke så tosset :-)

    SvarSlet
  12. Den er rigtig flot - både med og uden broche :)

    SvarSlet
  13. Den lille krøltop kan da kun elske den!
    Den er flot, Trine! Du kan roligt være stolt - det er så pokkers fedt, når beviser, ikke mindst overfor sig selv, at man faktisk godt kan!!
    Jeg synes du er sej, og glæder mig til at se meget mere af alt det du skal sy :-)

    SvarSlet
  14. Jeg syns den er super skøn, hvor er du bare skide dygtig altså!!! Bare det var mig, for jeg har slet ik den der symaskine-tålmodighed som det kræver...derfor begrænser mine sy projekter sig som regel også til lappetæpper, flagranker og frugtposer og den slags...men har planer...om noget mere...noget svært...(jeg går dog tålmodigt og venter på at min symaskine reparerer sig selv fra hylden hvor den er plantet - en rep. koster ca. 500 bananer...AVS!)

    Men du er altså pisse sej...fandme! Godt gået - bare vær stolt alt hva du kan:-)

    Kh. Malene

    SvarSlet
  15. Ai... Hvor ER den bare skøn... Du er da vildt sej!!!! Jeg synes den er rigtig fin med blomsten - kan godt li den skæve sammensætning og ville klart lade den sidde :) Jeg ville også være totalt stolt!!!

    SvarSlet
  16. Er du da helt towlig den er blevet fin kære Trine. Hold da op..... Særdeles prof, smukt finish, lige syninger, fantastisk match af stoffer, jamen den er SÅ fin Trine, at jeg lige siger det tre gange mere ;o) Fin fin fin :o) STOR STOR sy ros til dig :o)
    Kram Lunde

    SvarSlet
  17. Super flot vest, den kan du godt være stolt af. For jo helt lyst til selv at sy en...

    SvarSlet
  18. Hvor er den bare for lækker..!!
    Virkelig fin og fedt udtryk! Glæder mig til at følge resten af din proces frem mod eksamen - fed tid at gå ind i..:)
    Måske du kan forklare mig hvordan du laver de der quilte-streger - for det har jeg ikke fattet og vil så gerne lære det..;)
    Ha' en dejlig dag..
    KH Anne

    SvarSlet
  19. Og jubiiiii - damen kan kommentere igen!!:)

    SvarSlet
  20. Skøn, skøn vest!!

    Hvor er du dygtig!

    Stine:)

    SvarSlet
  21. Hej Trine.

    Du har lavet et super flot stykke håndarbejde, du kan med sindsro være stolt, om det skal være med eller uden blomst det ved jeg ikke, måske bestemmer bukser og bluse.
    Fortsat god fornøjelse med symaskinen.

    SvarSlet
  22. Tusind tak alle sammen for alle jeres dejlige kommentarer!! Det er simpelthen så SKØNT med så megen ros!
    Jeg ville gerne svare jer alle, men eksamen kalder, så jeg må nøjes med at sende jer alle sammen et stort virtuelt smil :-D

    Ps. Jeg bruge en quiltelineal til at sy de lige streger. Sådan ser den ud:
    http://www.symaskiner.dk/produkter/126/

    SvarSlet
  23. Wow, den er intet mindre end fantastisk! Elsker at se hvad der bliver ud af mine stoffer. :-)

    SvarSlet
  24. Jamen, hvor er den bare fantastisk, det er simpelthen så tilfredsstillende, når der kommer sådan et stykke masterpiece ud af maskinen.
    Skønne farver og som den lille blomster-broche da bare sætter prikken over i'et.

    Glæder mig til at følge med her hos dig, det er en super lækker blog du har.. og meget smukt design!!!

    De kærligste hilsner
    Jill

    SvarSlet

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...