mandag den 21. november 2011

DIY - Tegn et mønster #2

Her er endnu en DIY til dig, der godt kunne tænke dig lidt mere mønster-terapi.
Se min første mønster DIY HER.
Du skal bruge:
papir og en tynd sort tusch.
Jeg brugere hverken passer eller lineal, for jeg kan godt lide det lidt uens og organiske udtryk.
Ikke alle er lige rolige på hånden, og for jer kan det måske hjælpe at starte ud med lidt hjælpemidler.
 Trin 1 - Tegn en buet linje. Du bestemmer selv, hvordan buen skal være, og hvor meget den skal 'bøje'.
Trin 2 - Tegn mindre buer på den buede linje, og fortsæt indtil du er tilfreds.
Trin 3 -Begynd at tegne streger i buerne. Start fra midten og ud til den ene kant og derefter den anden. Når du skal lave stregerne i buerne, kan det være en god ide at sætte den midterste streg først.
Du behøver ikke at være alt for nøjagtig med afstanden mellem stregerne. Lidt u-ensartethed kan give et fint, organisk og naturligt udtryk.
Det at begynde stregerne fra samme punkt, skaber det der ligner skygger. Det er altså noget, der sker helt af sig selv.
Når alle buerne er fyldt ud med streger, er du færdig.

Hvis du ikke selv har tålmodighed til at tegne et mønster, bytter jeg gerne et mønster for noget 70'er stof.
Hvis du kommer med et bud, du selv finder rimeligt, sælger jeg også.
soehestenblog@yahoo.dk

God fornøjelse!

Nedenfor ses forskellige variationer af dette mønster:

 Her har jeg valgt at farvelægge enkelte steder med en farvet tusch.
 Her har jeg tegnet mønsteret med sølvtusch og farve alle mellemrummene ml. stregerne med en sort tusch.
En søhest - naturligvis!

16 kommentarer:

  1. Den søhest er for VILD!!!

    SvarSlet
  2. De er rigtig flotte. Nu må jeg altså snart forsøge mig:) Søhesten er virkelig imponerende!! Jeg bøjer mig i støvet!:)

    SvarSlet
  3. Wauw for en søhest :0) Havde faktisk tit undret mig over netop dette mønster, hvordan man fik lavet de halvbuer. Men selvfølgelig, det er jo ganske enkelt ;0) Tak for endnu en super diy ;0)

    SvarSlet
  4. Tak for DIY! rigtig sjøv teknik

    SvarSlet
  5. De er så fede! Bliver nødt til selv at prøve :) tak!

    SvarSlet
  6. Tak for de mange pæne ord folkens :-)
    Hold øje med Søhesten, for senere i dag kommer der endnu en mønster DIY :-)

    SvarSlet
  7. Super flotte variationer og meget imponerende søhest! :-)

    SvarSlet
  8. Vildt fine streger igen igen - og den søhest er for vild!!

    SvarSlet
  9. Hvordan har du lavet den sidste af mønster 2 du viser? Den, hvor der nærmest er byttet om på sort/hvid?
    Tak!

    SvarSlet
  10. Hold kæft det her er lækkert... super fedt lavet! den gemmer jeg.. Kh Christina

    SvarSlet
  11. Tak for endnu flere søde kommentarer! Det varmer!
    Ditte - Den hvor det ser ud som om jeg har byttet om på sort/hvid, det er faktisk sølv og sort. Man ser bare ikke sølvfarven så tydeligt på disse billeder :-)

    SvarSlet
  12. Hej. Første besøg på din blog.Rigtig seje DIY tegninger og så dine smykker. Cool. Er selv tilhænger af "dudlerier" med sort. Det er n;rmest meditativt ;)Vil afpr've nogle af dine designs. Tak fordi du deler.
    MvH,
    ML

    SvarSlet
  13. Velkommen til Maria-Louisa. Tak for de pæne ord :-) Du er altid velkommen herinde! Og ja, jeg kan varmt anbefale en omgang tegneri! Det er virkelig afslappende og ja, meditativt :-)

    SvarSlet
  14. Hvor er de superflotte! Man kommer nærmest i trance både af at se på dem og lave dem :-) Glæder mig til at snuse mere rundt herinde :-)

    SvarSlet
  15. Thank you, mine turned out lovely.

    SvarSlet

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...