torsdag den 8. juli 2010

Loppehøst a la Grenå


Vi er nu kommet hjem fra sommerhuset i Grenå. Skønt med en sommerhustur og skønt at være hjemme igen. Katten er også meget glad for at se os igen.
Vanen tro var jeg en tur i alle genbrugsbutikkerne i Grenå. De er så gode!
Til jer der kender byen, kan jeg fortælle at min favorit-genner er den nede ved havnen! Den har alt, både møbler, tøj, nips og bøger. Der fandt jeg de to fade (lagkagefad(?) med skyer og et stort Winblad fad/skål), de røde sko sko og læderkamelen. Kamelen skal ha noget nyt tøj. Skal lige ha udtænkt et smart kamel-outfit ;-) Nogle ideer??
I de andre butikker fandt jeg en masse forskellige krea-sager og lidt til Edith.
Måske er det logik for perlehøns, at bånd opbevares på denne måde, sådan rundt om et køkkenrullerør, og i så fald er jeg ikke perlehøne. Det er skisme da smart!

7 kommentarer:

  1. Er især vild med skoene!
    Mener du den på Strandgade? I så fald, så har min bedste arbejdet i den, og de bor tæt på (-: Jeg har tit været i den, og synes også den er god!

    SvarSlet
  2. Ja de er så fine! Lidt store til mig, men skulle bare ha dem!
    De er altid så flinke dernede, så jeg kan godt forstå din bedste, som sikkert også er rigtig sød.

    SvarSlet
  3. Det er så pudsigt at vide, at du nogen gange går rundt lige der hvor jeg osse går - uden at vi kender hinanden rigtig - og måske krydser vi hinanden en dag uden at vide det - det er en hyggelig tanke syns jeg ;-)
    Båndene har jeg kigget på flere gange, men vidste ikke lige hvad jeg sku bruge dem til, så dejligt at vide at de nu blir til noget krea hos dig! Fed kamel (dromedar) - jeg stemmer for at den ska ha noget sommer-blomstret på og gerne en hat til at dække den lidt pudsige isse den har ;-)
    Genneren ved havnen er min all time favorite!!! Søde damer og gode, gode sager - har lige købt mig mit første strygebræt dernede - for skaldede 25 kr. Nu skal der så bare liiiiige et nyt betræk på - men herregud - det er da ingen sag for en sy-moster som mig (tænker jeg nu... lad os snakkes ved når jeg har bøvlet færdig m. det!) KH og fortsat go sommer fra Lisbeth

    SvarSlet
  4. Hej Søhesten

    Fed kamel - kan fortælle at de er det store hit som turist souvenir i Ægypten. Har selv flere af dem i forskellige str. da de kan købes over alt dernede :)

    tak for en fin blog og sikke en nuser vingummi

    SvarSlet
  5. Ja, jeg kunne altså heller ikke stå for kamelen. Har aldrig være i Egypten, men tænkte nok at den er en souvanir fra et varmt land . Tak for informationen.
    Tak for dit besøg, du er naturligvis ALTID velkommen :)

    SvarSlet
  6. Hej Trine. Historien om huset på Havnevej kender jeg ikke helt, men rygtet siger at det er en herre der bor der, og han er vist ikke helt almindelig ;-) Jeg tror faktisk jeg har set ham turnere genbrugsbiksene, han kører på en cykel m. en masse farvede plastikblomster på bagage-bærer-cykelkurven - og så er han selv lidt farverig, m. turkise træsko og vist nok ternede briller. Det er for sindssygt som det ser ud, det hus - et lille pseudo-christiania midt i Grenå - det gør jo en gammel eks-københavner lidt lun om hjertet! KH Lisbeth

    SvarSlet
  7. Ih altså, tak for dit svar! Nu fik jeg stillet min nysgerrighed. Det kommer ikke bag på mig, at manden, som bor der, ikke er helt almindelig. Jeg synes også, det er så fedt!! Det er jo en hel udstilling. Jeg har været tæt på at køre galt flere gange, når jeg har passeret huset.
    Og ja, der er jo lidt Christiania over det. Godt at det luner dit Kjøwenhawner-hjerte. Selv om jeg er jyJe, så luner det også mit :-)

    SvarSlet

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...