mandag den 31. oktober 2011

Morgenloppe # 38 - Æblepotte og et smukt dyr

I weekenden var min mor og jeg et hurtigt smut forbi det blå marked i Låsby. Det er meget længe siden jeg sidst har været der. Jeg havde set mig sur på stedet, fordi i en periode solgte rigtig mange af standene en urimelig stor mængde af sådan nogle rædselsfulde ubrugelige, grimme og kitchede (på den ufede måde) plastik-skrammel-dimser. Tilsyneladende er der tyndet ud i de stande, og pludselig var der ret mange af de der fantastiske loppe-og-skrammel-stande, som jeg elsker, og hvor man kan gøre sig en god handel. Jeg fik købt to nogenlunde billige ting, som tydeligvis er kitchede på den fede måde.
Det blå marked er virkelig et spøjst sted, det lugter meget, meget underligt (faktisk lidt kvalmende) i den store kræmmer-hal, der er alt hvad hjertet begærer af ting man ikke vidste man manglede, og det vrimler med spøjse mennesker. Helt klart en oplevelse.
Tror snart jeg skal derud igen...

9 kommentarer:

  1. Hvor er potten skøn! Det er godt nok også lang tid siden jeg har været der, men kan sagtens huske lugten! :D

    Klem Pernille - pescno.blogspot.com

    SvarSlet
  2. TAK og ja, jeg er også helt vild med den potte! Jeg har efterhånden en ret stor pottesamling. Den står dog på lager i øjeblikket, men denne potte skal dog pryde mit hjem! De andre bliver nok også hentet frem snart ;-) Lugten på det blå marked er virkelig heftig (!), dog lugter det knap så meget af røg mere.
    Jeg vil beskrive lugten som en blanding af mug, støv, sukker og friturefedt! Uhm!!! ;-D

    SvarSlet
  3. EEELSKER den grønne potte - den er helt sikkert kitchet på den fede måde! Jeg kender godt den der klamme lugt af gammelt skrammel, og mennekserne er sgu næsten lige så klamme i nogle tilfælde, men det er vel det, der er charmen ;)

    Kh Anna

    SvarSlet
  4. Anna Maria Weinrich - Nemlig :-) Du har fuldstændig ret, det er nemlig det, der er charmen!! Det er lidt ligesom at træde ind i en helt anden verden :-) Love it!

    SvarSlet
  5. ihhh så vil jeg gerne med :)
    den er mega fed den potte, den havde jeg også napset med det samme. :)
    Rådyr kan man altid bruge :)

    SvarSlet
  6. Åh! Det blå marked, der kom jeg rigtig meget da jeg boede i Silkeborg. Det savner jeg altså...

    SvarSlet
  7. Der er også et blå marked i Haslev ikke så langt fra Næstved, hvor jeg bor! Og det har nøjagtig den samme underlig lugt som du beskriver. Og der kan man også købe alt mellem himmel og jord -og lidt til tror jeg:-)

    SvarSlet
  8. Kunne også godt li at komme på det blå marked engang.. men synes desværre de er blevet for dyre og priserne er mere eller mindre faste, så der er ikke meget at handle om. Men ellers et par fine ting du har fundet :)

    SvarSlet
  9. Fantastisk potte, den er jeg vild med!
    Tak for pakken, den ankom i lørdags! Og tak for den fine stjerne, og Amalie snuppede kortet med det samme og tegnede fra prik til prik :o)

    :o) Karina

    SvarSlet

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...