fredag den 18. september 2009

Hæklet hexagontæppe


Katten elsker nye ting i huset, og kigger man væk i nogle få minutter, skynder den sig at lægge sig godt til rette på det nye og spændende. Den bliver jagtet væk hver gang (hvis der da ikke lige skal tages et billede først).
Sådan gik det også med den første, lille lap af mit nye projekt: slagtenhelligko's hexagon tæppe. Jeg er ikke helt sikker på, om det bliver et baby- eller voksentæppe. Det kommer vel an på, hvornår jeg ikke synes, det er så sjovt længer.
Jeg er knap så rutineret, hvad angår hækling, men jeg synes dog, at dette projekt er er let og ligetil. Det, der tager tid og trækker lidt tænder ud, er al hæftearbejdet.
Ellers er jeg bare gået i gang på bedste samlebåndsmaner. Først laver jeg den inderste ring og fylder derefter gradvist på. Jeg hæfter enderne med det samme, så jeg ikke kommer til at sidde med flere timers uoverkommeligt hæftearbejde til sidst.
Vi venter fortsat på, at den lille i maven kigger ud. I dag fik jeg gjort de sidste vigtige ting, der gør, at huset er helt og aldeles hyggeligt, så man kan slappe ordentligt af med sin søde kæreste og fremtids-vingummien.

2 kommentarer:

  1. Hvor er det fint, og samlebånds-ideen kan rigtig jeg godt li :) Det kunne da være helt perfekt til at lægge over dynen i barnevognen på en kølig efterårsdag :)

    Har du prøvet at gemme enden fra den sidste farve under den næste omgangs masker ? (giver det mening?) På den måde kan du slippe for en del af hæftningerne - som jeg stadig ikke har mødt nogen, der bryder sig om :)

    SvarSlet
  2. Hej Clemme!
    Tusind tak for tippet! Det skal lige afprøves. Jeg er ved at få spat af at hæfte, så hvis jeg bare kan slippe lidt udenom ville det være fantastisk! Jeg er altså ikke så skarp til at hækle. Først i går lærte jeg at kende forskel på ret og vrang siden på lapperne!
    Ja ja, men bedre sent end aldrig.

    SvarSlet

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...