lørdag den 12. marts 2011

Lovebirds a la Glap

Jeg er ved at uddanne mig til håndarbejdslærer (eksamen til sommer!), og har i den forbindelse lavet lidt fuglepynt i retro og liberty til mit klemme-uro. Jeg ved ikke helt, om fuglene skal blive hængende i denne, men hvis de skal, så skal metallet altså pimpes lidt. Men jeg kunne altså ikke lige vente med at vise jer alle de små pippere.
En af dem fik jeg af søde Mette i forbindelse med en byttehandel, men den virkede så ensom, så den fik lige en bunke venner.
Uroet så jeg for efterhånden længe siden hos min søde veninde, ultra kreative Anette, som bor i Glaphuset. Jeg er blevet voldsomt inspireret af hendes smukke fugleuroer.
Tidligere har en flok babushka'er og nogle stjerner pyntet den, men nu skulle der noget nyt til.
Som mange andre i blogland elsker jeg disse smukke fugle, og har da også lavet et par stykker før.

Shit, jeg fik da linket løs i dette indlæg!! Ha!

14 kommentarer:

  1. Nøj, hvor er de vildt fine! Er det nogle du har et mønster på? Kender nok en pige der kunne tænke dig at få sådan et par stykker :)

    SvarSlet
  2. Hvor er det en flot fugleflok! Og hvor er det vildt du har eksamen til sommer. Det bliver spændende, hva?!

    SvarSlet
  3. Kamomilla - Ja, de er bare skide fine og ikke mindst lette at lave, hvilket lige er noget for mig ;-)
    Så har jeg linket i et væk, og så glemmer jeg det vigtigste link. Fuglemønstret findes her:
    http://www.spoolsewing.com/blog/wp-content/uploads/2008/06/birdpattern1-1.pdf
    God fornøjelse!

    Julia - Tak skal du ha' :-)
    Ja, det er altså vildt, at jeg afslutter håndarbejde til sommer. Og lidt vemodigt, for det er jo et fantastisk fag at læse!
    Det bliver en vild fed eksamen!
    Du skal vel også til eksamen til sommer, ikke?

    SvarSlet
  4. Hold da op hvor er den fin. Du består helt sikkert med kryds og slange og til UG og alt det der..:-)

    SvarSlet
  5. Hej Trine.

    Arj hvor er de fine, hver og en :o) Og selvfølgelig skal "pindene" pimpes, glæder mig til, at se hvordan du griber sådan en størrelse an :o) Og KÆMPE tak for alle links´ne :o)

    Og så blir jeg altså nødt til, at sige hvor meget jeg beundre og er mísundelig på din evig iver efter genbrugshunts :o) Du laver jo det en fede scoop efter det andet. Hvis du render over en stor (35cm i diameter) Bjørn Wiinblad fad/platte mrk "Forår" så er jeg den glade køber. Ham Wiinblad vinder mere og mere ind her i Glaphuset :o)

    Nå, forsat hyggelig lørdag awten.
    Kh Lunde.

    SvarSlet
  6. Ihh hvor er den blevet fin. Ja, jeg har ikke fået min lavet endnu, men overvejede faktisk også den uro ...:O)
    De var så fine de uroer de viste i fredags, hold da op de var opfindsomme, og så kan de jo bare lave i ALT materiale, så de er ikke så begrænsede som os..
    Ses torsdag.
    KNus

    SvarSlet
  7. Så flot Trine og fedt fuglen herfra har fået så fornemt selskab det ser fantastisk ud:-)

    SvarSlet
  8. Har også laget en uro av disse flotte fuglene fra spoolsewing. Ble ganske så fornøyd med resultatet og det ble babygutten som fikk den også :0)
    Om du har lyst å se det ferdige resultatet:

    http://monsund.blogspot.com/2010/10/dette-ble-det.html

    Likte ideen med å bruke ferdig uro til å klype fast - kanskje jeg skal prøve det neste gang.

    SvarSlet
  9. Hejsa :-)

    Hvor er det bare en fin uro. Jeg vil høre om du kan fortælle mig hvor man kan købe selve uroen henne (altså ikke fuglene)? Det vil være en stor hjælp.

    Mvh Line

    SvarSlet
  10. Hej Line.
    Tusind tak skal du ha. Du kan købe uroet i denne webshop:
    http://www.funky-living.com/product.asp?product=904
    Vh Trine

    SvarSlet
  11. Hej Trine

    Tak for svaret :-)

    Og mange tak for en dejlig blog

    Mvh Line

    SvarSlet
  12. Det var så lidt, Line :-) Og mange tak for din henvendelse. Du er naturligvis altid velkommen her på Søhesten :-)

    SvarSlet
  13. Those birds have been a great success. I made them too about three years ago. Instructions: www.designspongeonline.com.

    SvarSlet

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...