fredag den 17. februar 2012

DIY - Tegn et mønster #5

Endnu en mønster DIY til jer derude i det kjære blogland.
Der har været stor interesse for mine andre mønster DIY'er (mm), og jeg har fået en masse dejlige tilbagemeldinger. Det gør mig godt og grundigt GLAD i Søheste-skralden :-) Jeg kan se, at mønster-besættelsen har spredt sig godt ud i krogene i blogland, og det er ualmindeligt skønt at se!
Derudover er der på det seneste kommet en masse nye faste læsere her på Søhesten, og jeg vil gerne byde jer hjerteligt velkommen!  
Søhestens liv er lidt småtravlt for tiden. Når jeg ikke er på mit dejlige arbejde, som kreativ underviser, er jeg ved at færdiggøre min uddannelse som lærer. Den har været længe undervejs, og jeg får kæmpestore, blafrende sommerfugle i maven af at tænke på, at jeg snart kan sætte et endeligt punktum på det kapitel i mit liv. På grund af travlhed, får jeg desværre ikke altid svaret på alle jeres søde kommentarer, men jeg sætter STOR pris på hver og en.

Nå, men nedenfor beskriver jeg, hvordan du, ret simpelt, kan tegne mønsteret ovenfor :-)
-1- Begynd med at lave to streger i hver ende af papiret. Jeg har valgt at begynde med en kraftig tusch. Senere bruger jeg en tyndere fiberpen. Jeg bruger ikke lineal, når jeg tegner mønstre, da jeg holder af, at mønstrene har lidt mere dynamik og et mere naturlig og organisk udtryk. Når mønstre bliver for nydelige og "perfekte", synes jeg, de bliver statiske i udtrykket.
-2- Derpå tegner du en række streger, der går fra den ene ende til den anden. Du bestemmer selv hvilket antal streger, du ønsker.
-3- Lav en række felter med streger som adskilles af tomme felter. Igen bestemmer du selv hvor mange streger, der skal være. Jeg kan godt lide at variere antallet lidt.
-4- I den næste 'række' laver du felterne med streger ud for den forrige rækkes tomme felter.
-5- Dette fortsætter du med i alle rækker.
-6- Nu skal de tomme felter dekoreres. Begynd med at lave en streg i midten af det tomme felt.
-7- Derfra hvor midterstregen begynder, tegner du nogle flere streger. Lidt ligesom det er vist HER Her kan du evt lege med hvor midterpunktet skal være - Om det skal være øverst, nederst eller ud til en af siderne.
-8- Til sidst har jeg valg at der skal være små streger i hveranden af de tværgående streger.
Her er endnu et mønster hvor udgangspunktet var som ved punkt -5- ovenfor. Her har jeg bare valgt at udfylde de tomme felter med strå streger. Jo jo, mulighederne er mange :-)
God fornøjelse med tegneriet!

10 kommentarer:

  1. Super fine mønstre! Hvilken tusch bruger du til at tegne dine mønstre med, og er det på specielt papir?

    SvarSlet
  2. Det er simpelthen bare så flot det du får tegnet søde!!!!

    SvarSlet
  3. Flotte, flotte mønstre!
    Ja, tegnedillen har virkelig spredt sig rundt omkring i Blogland. Jeg har også længe villet gribe pennen igen og tegne frit efter hovedet, men der har simpelthen været så mange andre projekter, at jeg kun lige har nået at begynde på en tegning. Forhåbentlig får jeg snart bedre tid.
    Tak for inspirationen!

    SvarSlet
  4. Amazing idea - thank you so much for sharing :)

    SvarSlet
  5. Hej Trine

    Dejligt mønster!

    Skønt at høre lidt om, hvad du får tiden til at gå med! Hvornår mere præcis er du færdig med uddannels?

    Knus fra Jenny

    SvarSlet
  6. Hej Trine.
    Jeg er vild med dine mønstre - og du har faktisk inspireret mig til selv at begynde at lege lidt med mønstre :o)
    Det er super hyggeligt - og svært at slippe, når først man er gået i gang.

    Kig evt. forbi min blog og se mine mønstre - http://madebyrogilds.blogspot.com/

    Hilsen Christina

    SvarSlet
  7. Superfede mønstre du laver. Elsker at kigge forbi og se hvad du nu har udtænkt!

    SvarSlet
  8. Jeg kunne godt tænke mig en DIY på mønstret nederst i indlægget "mønsterbananas.... igen" (-:
    Finder du helt selv på mønstrerne?

    SvarSlet
  9. Du bliver ved med fede krussedulle tegninger, flot!

    Stine:)

    SvarSlet
  10. DAMN, du er altså for vild med de mønstre!! Superfede! Kh Pernille

    SvarSlet

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...