tirsdag den 25. september 2012

Kæmpemønster i ramme

Dette mønster har jeg efterhånden arbejdet på længe. I går blev jeg færdig, og i dag nyder jeg resultatet, samtidig med at jeg gør klar til bedsteforældre-fødselsdags-besøg i aften.
Mønsteret er tegnet på et stk kraftigt A3 papir, og jeg har gjort meget ud af at lave en masse småbitte detaljer. Jeg elsker at give hver eneste streg koncentration og opmærksomhed. Det er meditativt, afstressende og skønt!
Før jeg gik i gang, besluttede jeg, at mønsteret skulle fylde hele papiret, det skulle være cirkelformet, der skulle være gentagelser og centrum skulle være lidt forskudt fra midten. Jeg kan godt lide at stille små regler op for mig selv, før jeg går i gang, så jeg har et eller andet at forholde mig til hele tegneprocessen igennem. Jeg har dog improviseret mig frem til sammensætningen af mønstre fra midten og ud til kanten. Faktisk er jeg ret godt tilfreds med resultatet, og jeg har virkelig nydt at fordybe mig i dette mønster.

34 kommentarer:

  1. Hold nu kaje det er flot!!!!! Wauw....:) Jeg er helt målløs.. OG finder straks tusherne frem - det kan vist lige overkommes fra feberhelvedet..;)
    Og stort tillykke med jeres fødselar..;)
    Kh Anne

    SvarSlet
    Svar
    1. Altså :-) Tusind tak skal du ha! Kinderne bliver jo helt røde ;-)
      Jeg er overbevist om, at mønstertegning er den bedste medicin mod feber ;-) God bedring og god fornøjelse!
      Jeg takker mange gange på vegne af den lille fødselar ;-)

      Slet
  2. WAUW!!!!! Hold filan Trine det er jo bare mega flot! Sådan et må jeg altså også lave på et tidspunkt...

    SvarSlet
    Svar
    1. Lea, din nuttebasse! Tusind tak skal du altså ha. Og ja, det er bare med at gribe pennen, du! Synes også, det er så fedt, at man bare kan gå til og fra sit mønster, som man synes. Lidt lige som med strikketøj ;-)

      Slet
  3. Hold nu op.... Det er fuldstændig faaaantastisk.... Må også lige sige WAUW!!!! Godt gået ((0:
    Dejlig dag til jer (0:

    SvarSlet
    Svar
    1. Vildt meget tak skal du altså ha! Flotte ord som jeg sætter stor pris på :-) Også en dejlig dag til dig.

      Slet
  4. ej hvor er det bare FLOT! - jeg er imponeret!

    SvarSlet
  5. Tusind tak skal du ha, Marlene. Ovenud dejligt med så fin ros :-)

    SvarSlet
  6. Dét er vel nok en imponerende tegning - jeg melder mig straks under de rosende faner :D Sikke et mønster! Og sikke en detaljerigdom!
    Hvilke tuscher bruger du egentlig?

    SvarSlet
  7. Du skulle altså tage et smut på workshop hos Anne Nowak og se hvad de mønstre kan blive til på tekstil! :-)

    SvarSlet
  8. Virkelig godt arbejde, det ser så smukt ud! :)

    SvarSlet
  9. Også mange tak til dig for de flotte ord! De varmer, gør de!
    Til dette mønster har jeg brugt en "Identipen" i sort. Det er en permanent marker med en tynd tusch i den ene ende og en tyk tusch i den anden. Man kunne engang købe dem i Panduro. Det er jeg dog ikke klar over, om man kan længere. Jeg har også købt dem over nettet engang, men husker dog desværre ikke hvor.

    SvarSlet
    Svar
    1. Svaret ovenfor var til Christel :-)

      By.bak - Uha ja, hvor jeg bare drømmer om et Anne Nowak kursus, men desværre er det bare lige langt nok væk for sådan en jyde som mig. Jeg tror, jeg vil opfordre hende til at flytte herover ;-)

      Josefine - Tusind tak for din kommentar også :-)

      Slet
    2. Mange tak for svaret! Jeg vil forsøge at opstøve denne Identipen - skal alligevel et smut i Panduro senere, og hvis de ikke har den der, ved de måske, hvor jeg ellers kan købe den :)

      Slet
  10. Lækkert mønster Trine, nu får jeg tegne-kløe igen... du har ret, det er fedt med sådan noget, at man kan gå til og fra :) Har besluttet at jeg skal have nogle billeder på væggen herhjemme, overvejer om jeg selv skal gå i gang eller bare købe mig til noget lækkert.. måske skal jeg prøve gør-det-selv metoden først. Det får man ihvertfald lyst til når man ser dine flotte tegninger!

    Har i øvrigt set flere DIY's på, at overføre til stof.. ku da være det kan gøres uden et Nowak kursus

    SvarSlet
  11. Hvor er det smukt! Sikke en præcision, sammenhæng og alligevel skaber mønstret min nysgerrighed!

    SvarSlet
  12. Hej Trine
    Hold nu k... Hvor er det flot ....
    Jeg er begyndt at tegne lærreder med poscatusser ....
    Store lærreder er indkøbt ... Så jeg må igang :)
    Go fødselsdag
    Knus

    SvarSlet
  13. Hold nu da helt op - SEJT og SMUKT!!

    SvarSlet
  14. Sikke et fantastisk skønt mønster - jeg er vild med det ;-)
    Jeg skal vist have gang i tusser og papir igen inden længe :-)

    SvarSlet
  15. Helt vildt fint mønster, ja man får lyst til at gå i gang med det samme! Det er meget inspirerende

    SvarSlet
  16. Hold da op det er sindsygt! Det må prøves! Dine mønstre er virklig gode!

    SvarSlet
  17. Hvor er det smukt. Er sindssygt vild med dine grafiske mønstre og din måde at sætte dem sammen på. SKØNT!

    SvarSlet
  18. Hvor er det fantastisk. Jeg er vild med din "streg"...

    God weekend.

    Kh Mette

    SvarSlet
  19. Det er simpelthen det flotteste mønster jeg nogensinde har set :o)

    Knus Lunden

    SvarSlet
  20. Det er godt nok flot! Jeg er vild med den forskudte midte, det bliver bare mere interessant på den måde.

    SvarSlet
  21. Jamen da, kære Søhest:)
    Det er lige mig...og blev da vildt imponeret af dit sidste nye kunstværk!
    Har selv prøvet lidt at lave mønstrene, men det her er jo helt genialt:)
    Det er meditativt...laver selv collager og nyder den ro og tilfredsstilelse det giver at kombinere farver og former:)
    Glæder mig til at se det næste, du får kreeret...

    SvarSlet
  22. Hvis du kan tåle mere ros, så synes jeg altså det er super flot.
    Der må virkelig gå noget "tusch" til ...

    SvarSlet
  23. Det er vidunderligt smukt! Måske skulle jeg vise det til min tegneglade datter - jeg har jo snart fødselsdag :)

    SvarSlet
  24. Hold nu op hvor er det flot! Fantastisk fantasi du må have :)

    SvarSlet
  25. Hej Trine
    Jeg beundrer dine værker!
    Hvor i landet bor du :) ?
    Hvis du har tid og lyst, så er vi to piger som gerne vil komme og tegne med dig, og lære nogle tricks også :) ?

    SvarSlet

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...