tirsdag den 16. april 2013

Macarons - Test & KitchenOne Give Away

Længe har jeg savlet over de lækre macaron-kager, jeg har set dem rundt omkring i blogland. De ser simpelthen så indbydende og lækre ud. Jeg har dog hørt, de skulle være ret svære at få til at lykkes, og jeg er sådan lidt bagedoven, så jeg har ikke rigtig haft mod på at kaste mig ud i det. 
Da jeg fik tilbudt at teste en macarons bagemåtte fra Kitchen One, slog jeg til, i håb om at en bagemåtte ville kunne lette bageprocessen lidt.
I søndags havde vi en flok dejlige gæster, og i den anledning kastede jeg mig ud i min første omgang macarons. Jeg har fundet en god opskrift på bloggen Himmelske Kager. Jeg synes, den er simpel og til at overskue. Jeg valgte at lave chokolade macarons med 1:1 chokolade ganache. Projektet var en succes. Måske er macarons æstetikken ikke helt på plads, men kagerne fik den rigtige konsistens og de hang ikke fast på bagemåtten. Juhu!
Nu har jeg aldrig prøvet at lave macarons uden form, men jeg er ret overbevist om, at bagemåtten letter processen en hel del. Kagerne får samme form og størrelse, det er let at dosere den rigtige mængde dej, og det var let at løfte formen fra den varme ovnplade, så kagerne kunne køle hurtigere ned, uden at ødelægge macarons'ene. Desuden slipper man for at tegne cirkler på bagepapiret, som det ellers så fint gøres i opskriften ovenfor. Ja, som sagt er jeg lidt bagedoven ;-)
I søndags da jeg serverede mine debut macarons, syntes jeg de var lige lovlig 'tunge' og chokoladeagtige, men da vi i går aftes indtog resterne, syntes jeg sjovt nok, at de var vildt lækre. Mums! Jeg overvejer at afprøve en mere frisk macaron udgave næste gang, muligvis med fyld med frugtsmag. Foreslag til fyld modtages med kyshånd ;)    
Til jer der ikke ved hvad macarons er, så er det små fyldte kager, hvor smag og konsistens kan beskrives som en mellemting af makroner og marengs. 

Nu til min give away :) 
Der er en Lékué bagemåtte fra KitchenOne.dk på spil. 
Hvis du ønsker at deltage, skal du blot skrive en kommentar på dette indlæg.
 
Da jeg har haft spamproblemer, er det desværre ikke muligt at skrive en kommentar som anonym. 
Hvis du ikke har en blog, så husk venligst at skrive din mailadresse. 

Har du lyst til at reklamere for min give away på din blog, Facebook, Instagram eller lign, ville jeg blive superglad. Det øger dog desværre ikke dine vinderchancer. 

Jeg finder en bageglad vinder d. 30. april 2013.

Jeg har modtaget et produkt som tak for at ville teste det, men oplevelse, billeder og holdninger er helt mine egne.

116 kommentarer:

  1. Jeg har også tit haft lyst til at kaste mig ud i det, måske er tiden inde nu? :)

    Krydser fingre og tak for chancen.

    SvarSlet
  2. Jeg synes også altid at de er bedre dagen efter. Fyld lavet af kogte jordbær og hvid chokolade smager super godt.

    SvarSlet
  3. Jeg vil rigtig gerne deltage i din give away - og måske blive den glade bager af macrones - som jeg heller ikke har forsøgt mig med før :))

    SvarSlet
  4. Det kunne være super sjovt at prøve:)

    SvarSlet
  5. Jeg er bare ikke en haj i et køkken så alt hvad der kan hjælpe tager jeg gerne i mod:-)
    K.h.
    Christina

    SvarSlet
  6. Jeg vil gerne vinde. Har forsøgt at bage dem en enkelt gang, men de blev slet ikke lige så fine som dine :)

    Mange hilsner
    Ditte

    SvarSlet
  7. Elsker, elsker, elsker macarons så ville elske at kunne bage dem ordenligt med den fine måtte :) Mange hilsner Tanja tanjatoesen@hotmail.com

    SvarSlet
  8. Bagedoven...:-) - jeg melder mig under den titel, og håber jeg vinder og får hjælp:-)
    mereteagger@gmail.com

    SvarSlet
  9. Mums de ser lækre ud! Har slet ikke fået smagt dem endnu, men kan forstå at det da vist er en stor fejl! Jeg vil meget gerne deltage i din lækre give away!

    SvarSlet
  10. Det kunne være meget sjov at se "what all the fuss is about" med de dersens macarons! Jeg vil rigtig gerne deltage :)

    SvarSlet
  11. Det kunne jeg godt tænke mig at vinde:-) mettehelbo@gmail.com
    Kh. Mette

    SvarSlet
  12. Uha!
    Den vil jeg gerne vinde :-).
    Jeg synes de er så fine, men har aldrig haft mod til st kaste mig ud i dem. Måtten er da genial!

    SvarSlet
  13. Jeg vil meget gerne være med :)
    Hilsen fra Mette

    SvarSlet
  14. Wow den ville jeg rigtig gerne vinde :)

    SvarSlet
  15. Ej sådan en vil jeg rigtig gerne vinde :) Håber jeg er den heldige vinder... Vh Marie Louise lullubaloo@hotmail.com

    SvarSlet
  16. Uh, det vil jeg gerne vinde - går lidt som katten om den varme grød med at prøve at bare sådan nogle, men jeg tør ikke helt

    SvarSlet
  17. Super fin give-away! Jeg har længe ville prøve at lave macaroons :) Har set et hav af forskellige slags i blogland over tiden. *krydser mine fingre!*

    SvarSlet
  18. Lækkert, så kan det være, at jeg skal have min macarons-debut :)

    SvarSlet
  19. Uhm, de ser gode ud! Jeg vil gerne deltage.

    SvarSlet
  20. Uha jeg har igennem længere tid savlet over den måtte (skal altid lige hen og kigge og mærke når jeg kommer forbi cervera i sverige). Er vild med lékué's produkter ;-)

    Krydser fingrene.. :)

    frey_lund@hotmail.com

    SvarSlet
  21. Uha en lækker give away :o)

    SvarSlet
  22. Hej, vil gerne deltage, en fin give away

    SvarSlet
  23. Jeg vil super gerne deltage, syns det er svært at få dem ens i størrelsen...
    Soegaard@firma.tele.dk

    SvarSlet
  24. Skøn præmie! Tror at sådan en måtte kunne give mig det sidstse "skub" ud i at få prøve at de macarons. Altså... grej er godt :)

    SvarSlet
  25. Ej, jeg har netop også længe gået med tanker om at bage macarons, men har ikke lige kunnet overskue at kaste mig ud i det - ih, det kunne være godt med sådan en. :)

    Christina, christinabonke@hotmail.com

    SvarSlet
  26. Vinder ALDRIG noget. Men denne her chance tør jeg ikke spilde. Tænk hvis jeg vandt din give away.
    Tak for en rigtig god blog.
    Hilsen Lene, Lene.b@os.dk

    SvarSlet
  27. Uden helt at have styr på nøjagtigt, hvad en macarons er, er jeg med i din give away, :-)

    SvarSlet
  28. Jeg vil rigtig gerne deltage, jeg har heller ikke rigtig haft mod på at gå igang.

    SvarSlet
  29. Ej den har jeg bare kigget på SÅ mange gange. Kunne være super fedt at vinde den :)

    viebjerg106@hotmail.com
    www.apartofme.bloggersdelight.dk

    Mvh. Line

    SvarSlet
  30. Ih, jeg ELSKER at bage. Virkelig!
    christinachili.blogspot.com

    SvarSlet
  31. Jeg vil rigtig gerne trækkes som den heldige. Jeg har endnu ikke forsøgt med macaron, men de står meget højt på listen. Jeg har en søn det har fået konstateret gluten allergi så vi prøver hele tiden at finde nye alternative opskrifter.

    Nanna_schack@yahoo.dk

    SvarSlet
  32. Jeg vil også gerne prøve det med macarons :-)
    Curlsen(at)gmail(dot)com

    SvarSlet
  33. Fedt - det vil jeg også rigtig gerne prøve, så jeg er da med :-)

    SvarSlet
  34. lækkert - jeg er med :)

    kig også gerne forbi min give away:
    http://krea-kaos.blogspot.dk/2013/04/give-away-11.html

    SvarSlet
  35. Ej, hvor er det dejligt du har haft succes først gang du prøver det. :)
    Jeg har heller ikke turde kaste mig ud i at producere dem endnu. Men bagemåtten ville helt sikkert give mig blod på tanden.
    Jeg krydser fingre for mig selv. :)

    Ha' en god aften! :D

    SvarSlet
  36. Hos os er det min kæreste, der bager, men han har aldrig lavet macarons - måske vil sådan en fin gave få ham til det;-)
    Hilsen Karen, kme.nielsen (snabela) gmail.com

    SvarSlet
  37. Jeg kunne da godt tænke mig at vinde en bagemåtte. Jeg bager rigtig meget og suger diverse opskrifter til mig, jeg har bare endnu ikke turde kaste mig ud i macarons. Men nu skal det da snart være.

    SvarSlet
  38. Kunne være rigtig sjov at prøve en bagemåtte :-) Så krydser fingre for at kan vinde et :-)

    SvarSlet
  39. Ih, den ville jeg gerne vinde. Har heller ikke turde kaste mig ud i det - hvis nu det gik galt ville jeg blive ærgerlig over at have brugt krudt på det. Er nok også lidt "bagedoven"! :)

    SvarSlet
  40. Lækker lækker :) 030786(a)gmail.com

    SvarSlet
  41. Jeg vil så gerne prøve at bage macarons, men har som du ikke helt turdet at kaste mig ud i det (det lyder nu lidt kompliceret med de cirkler) og sådan en måtte vil bare lækkert!

    SvarSlet
  42. Jeg har endnu ikke hverken smagt eller bagt en macaron..men de ser dælmer lækre ud, så jeg krydser fingre for, at jeg er den heldige.

    SvarSlet
  43. Hvor dejligt med en hjælpende hånd til sådan et projekt. Står netop og sammen med et familiemedlem at skulle lave bryllupskage om et par måneder, har flere gange overvejet om macarons skal være en del af desserten, så ville dette jo være en skøn hjælp. Jeg krydser fingre :-)

    SvarSlet
  44. Jeg har aldrig prøvet macarons, men de lyder lækre

    SvarSlet
  45. Ja hvorfor ikke? Min veninde og jeg skal holde prinsessefest til Juni og min veninde vil, at vi skal lave macarons, så ville denne ting sikkert lette arbejdet

    SvarSlet
  46. Drømmer også om at kaste mig ud i macarons kunsten men har endnu ikke taget mig mod til det. Hvis jeg skulle blive den heldige vinder så er det vist startskuddet til at prøve det af.
    Mvh Rikke

    SvarSlet
  47. Jeg har endnu ikke prøvet at lave macarons, men det lyder noget nemmere med sådan en bagemåtte. Tror snart jeg må kaste mig ud i det.
    vh Elsebeth

    SvarSlet
  48. Elsker at bage, og husets banditter elsker at spise det. Har endnu ikke kastet mig ud i macarons bageri, men deltager meget gerne i konkurrencen :)

    Yokopop1975@hotmail.com

    SvarSlet
  49. Elsker macaroons! Nogle gange har de fået den der fod, og andre gange ikke :-) har en hel bog med macaroons. Har dog kun fået afprøvet 4 varianter. Hvis du er til lakrids og hindbær, er det altså en super skøn kombi til de luftige basser :-) det sæt ser da ud til at gøre processen lidt nemmere, vil da rigtig gerne have en chance for at vinde. Ha en dejlig uge

    SvarSlet
  50. Spændende! Og fedt at det lykkedes i første hug. Jeg vil gerne være med i konkurrencen.
    Frk.nicolaisen@gmail.com

    SvarSlet
  51. jeg er også vild med de nuttede små kager. Jeg opbevarer mine i køleskabet og serverer dem iskolde, sådan kan jeg bedst lide dem.
    Det kunne være sejt at vinde måtten... se om den virkelig nu også letter arbejdet ;-D

    SvarSlet
  52. Jeg er sikker på at manden min, nå ja også børnebørnene vil elske den slags kager så jeg deltager da også gerne.
    Eva

    SvarSlet
  53. Jeg vil så gerne have den bagemåtte. Jeg elsker at bage og vil rigtig gerne prøve at lave de søde små maccarons. Så mangler den så meget

    SvarSlet
  54. Ih den ville blive budt meget velkommen herhjemme :) jeg har aldrig prøvet de små kager, men vil super gerne!

    SvarSlet
  55. Så kunne det være at jeg også kunne finde ud af det. Det med at bage er ellers like det jeg er best til.

    SvarSlet
  56. Det ville jeg også gerne prøve, har det nemlig lidt ligesom du havde.
    Krydser fingrene :-)

    SvarSlet
  57. Hvor er det smart med sådan en plade ;o)
    Jeg har heller aldrig "turde" kaste mig ud i det, da jeg synes at det lyder så "besværligt" at skulle tegne en masse små cirkler op....:o)

    SvarSlet
  58. Ei det er smart! Jeg har lavet macaron en gang før, med overe og undere i meget vekslede størrelse, men det problem må da blive løst med den her! Haps! Send den hjem til mig ;-) Mvh Marie marieeli@gmail.com

    SvarSlet
  59. Jeg genkender det med at være lidt bagedoven, men dine erfaringer her giver mig blod på tanden i forhold til at kaste mig ud i macaron-bagningen. Så jeg må da naturligvis være med i din give away:-) Mvh Anne-Mette (femthe.blogspot.com)

    SvarSlet
  60. Jeg har investeret i en lille bog med disse kager så dette kunne jo være en oplagt mulighed for at afprøve opskrifterne ;-)

    SvarSlet
  61. Har længe overvejet at prøve at lave macaroons. :)

    SvarSlet
  62. Deltager :-)

    selinedam@hotmail.com

    SvarSlet
  63. Elsker at bage macarons så dette ville være en ekstra hjælp :)

    SvarSlet
  64. I'm in :-) Jeg har heller ikke prøvet at bage dem - netop fordi det lød lidt besværligt (sjovest at bage med succes :-) ) krydser fingre...

    SvarSlet
  65. Jeg har prøvet at bage macarons uden bagemåtte, lidt mislykkes, så derfor har jeg faktisk gået og ønsket mig en macarons bagemåtte. Jeg håber jeg er den heldige vinder :)

    SvarSlet
  66. Det ser da for lækkert ud! Jeg krydser fingre. VH Trine (trinekofod (a) yahoo.com)

    SvarSlet
  67. Den er da lige lidt smart den bagemåtte, den vil jeg gerne have fingre i :) Du er også velkommen til at deltage i min GIVEAWAY på arasgreb.blogspot.dk :)

    SvarSlet
  68. Mine macarons bliver altid forskellige størrelser fordi jeg ikke har sådan en måtte og fordi jeg er for doven til at tegne cirkler :-)

    jeg vil gerne være med

    mette.knk(a)gmail.com

    SvarSlet
  69. Jeg er selv helt vild med macarons, så denne måtte ville være perfekt!
    Krydser fingre ;)

    SvarSlet
  70. Åh, dette hadde vært gøy å vinne. Da hadde jeg nok prøvd meg på macaroner en gang til. ;) Jeg har prøvd en gang tidligere, og smaken var ok, men de ble ikke spesielt pene.. ;) Sjokolademacaroner hørtes i alle fall utrolig deilig ut! NÅ!

    SvarSlet
  71. Åhh den vil jeg så gerne vinde:-)

    SvarSlet
  72. Dem har jeg også endnu til gode at prøve at lave..;) Så krydser da fingre for je vinder bagemåtten..
    Kh Anne

    SvarSlet
  73. Jeg har mandelmel i køkkenskabet - nu mangler jeg bare bagemåtten;-)

    SvarSlet
  74. Sikke smart! Vl også meget gerne deltage :)

    SvarSlet
  75. jeg vil meget gerne deltage! Kender en der ville elske disse!

    SvarSlet
  76. Er netop i gang med min første omgang Macrons... dog uden dette fine stykke udstyr :-) Vil uden tvivl gøre arbejdet lidt lettere ;)

    SvarSlet
  77. Kunne være en lækker præmie - Har længe overvejet at prøve at bage dem selv. <3

    Eeyorenyk
    www.cautious.dk

    SvarSlet
  78. Det var smart! Så turde jeg godt kaste mig ud i kunsten at bage macrons :-)

    SvarSlet
  79. Åh ja. Har drømt om sådan en. Kan afsløre at tegnede cirkler på bagepapir virker, men er megakedelige at lave. Der vil blive bagt en del flere macaroons her i huset hvis sønnen ikke skal tegne cirkler først:-) Kh Karina/Fridutte

    SvarSlet
  80. Åhr, det vil jeg gerne prøve også. Lavede kæmpemakroner sidste gang jeg prøvede, fordi jeg blev al for ivrig og fik doseret alt for meget :)

    SvarSlet
  81. Lækkert!
    superlaerke_1@hotmail.com

    SvarSlet
  82. øjj - har et stort ønske om at blive god til at lave sådan nogle lækkerhedder der :)
    deltager gerne
    vh
    Margit
    margit.rosenaa@gmail.com

    SvarSlet
  83. Jeg drømmer også om at bage macarons, men er helt sikkert for doven til at skulle tegne cirkler på bagepapir. Hvis nu jeg vandt en bagemåtte, så ville jeg helt sikkert få bagt nogen ;-)

    SvarSlet
  84. Normalt inspirerer din blog mig rigtig meget, specielt dine fine mønstre du tegner. Men denne bagemåtte inspirerer mig ligeså meget. Jeg har aldrig selv prøvet at lave macarons, men det bliver jeg da vidst nødt til med sådan en måtte.
    TAK for en rigtig god blog.

    SvarSlet
  85. Det lyder som en genial idé at bruge sådan en, for den halve fornøjelse ved macarons er netop æstetikken.

    SvarSlet
  86. Mums - lækkert. Fin og nyttig Give Away som jeg gerne vil vinde : )
    God weekend.

    SvarSlet
  87. Jeg har ligefrem købt en kogebog, men er ikke kommet videre... Kunne være fedt at prøve!

    SvarSlet
  88. Jeg har prøvet at bage macarons en gang før, de smagte fint, men runde var de ikke ;)

    SvarSlet
  89. Jeg har lige fået en bog med bla. opskrifter på macarons, så det ville da være fedt at vinde en bagemåtte, som uden tvivl vil gøre det nemmere for mig at springe ud i (den lidt skræmmende) bagning af macarons :-)

    SvarSlet
  90. Indtil videre er det ikke lykkedes mig at lave en eneste succesfuld omgang macarons, ligegyldig hvilken opskrift og metode jeg bruger. Krydser fingre for at bagemåtten havner her, så kan det være at det lykkedes for mig næste gang :)

    SvarSlet
  91. Årrrh dén her give away vil jeg gerne vinde!!!!
    Hvis jeg er så heldig, må du meget gerne kontakte på dagmaroh@hotmail.com :-)

    SvarSlet
  92. iiih den her give away vil jeg gerne vinde!! :-)
    kunne være så fedt at lave fine, lækre macarons til min lille nieces barnedåb!! :-)

    Hvis jeg er så heldig, kan jeg kontaktes på sjove_miiig@hotmail.com

    SvarSlet
  93. De ser godt nok lækre ud :-)

    Kig gerne forbi min blog og mine give away's: http://suzyjensen.blogspot.com

    SvarSlet
  94. Tak for invitationen til at deltage i din fine give away.
    Hilsen Marlene, 1i11e.1u11e@hotmail.com

    SvarSlet
  95. Ud over at de ser lækre ud er de da også fantastisk flotte! Så den bagefidus ville jeg rigtig gerne vinde. Jeg har faktisk ikke turdet forsøge med macarons endnu...måske skal det snart prøves?
    Bettina, bebu@dpu.dk

    SvarSlet
  96. Ja, jeg vil da meget gerne være med. Min mand har efterspurgt disse kager før, så mon ikke det skal prøves hvis jeg vinder? :)

    SvarSlet
  97. Jeg har tit tænkt på at prøve at bage disse kager, så hvis jeg er heldig at vinde, ja... så skal det være :-)

    Kh Mette

    SvarSlet
  98. De kager ser også meget lækre ud! Sådan en kagemåtte vil jeg da gerne vinde :)

    SvarSlet
  99. Hej,kan vist lige nå at være med,mums;0)

    SvarSlet
  100. det vil være super at vinde!!!

    SvarSlet
  101. Denne kommentar er fjernet af forfatteren.

    SvarSlet
  102. Deltager :)
    musse.line@hotmail.com

    SvarSlet
  103. Vilken Härlig blogg du har:) och jag följer dig nu.

    Om du gillar inredning, mode och design så kan du kolla in min blogg:)

    Ha en skön vårvecka

    LOVE Maria på inredningsvis.se
    (sverige)

    SvarSlet
  104. God bedring til din stakkels datter... hvis det ikke er for sent vil jeg lige nå at deltage her, nu hvor trækningen er udsat lidt ; ) Det må være det man kalder 'held i uheld' ; )

    SvarSlet

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...