tirsdag den 30. august 2011

Vase af cykelslanger - DIY

Denne vase har jeg lavet i forbindelse med mit arbejde, men derfor kan I, der følger med på Søhesten, jo også godt få glæde af den.
Sådan gjorde jeg:
  • Cykelslangerne fik lige en tur i vaskemaskinen først.
  • Så klippede jeg 5 stykker, som, når de blev bukket, havde den længde jeg foretrak (vasens højde).  Jeg klippede dem i lidt forskellige længder, så vasen ville få de uens højder.
  • I hver ende vendte jeg 'vrangen' en smule ud/foldede kanten ud - hvis I forstår.
  • Jeg smurte lidt fedtstof på slangerne, så de ikke er så matte. Jeg brugte noget bodylotion, men man kan også bruge madolie eller lign.
  • Jeg hæklede en ring der ku' holde slangerne sammen. Hvis du ikke kan hækle, kan du også strikke en, bruge elastikker, dekorative bånd, plastik-stribs, metal spændebånd osv. Kun fantasien sætter grænser.
  • Derpå lavede jeg en lille Hama-perle-cirkel-dekoration. Man kan evt. også hækle en blomst, sy perler på eller helt undlade en dekoration, hvis man foretrækker et mere enkelt udtryk 
Og ta-daaaa, så havde man lige en vase/blyantsholder/strikkepindeholder :-)
God fornøjelse!

13 kommentarer:

  1. Åhh, elsker simpelthen den idé! Så enkelte og alligevel så effektfuldt! TAK for DIY, det må jeg simpelthen prøve!

    SvarSlet
  2. Så stilig! Har faktisk en sykkelslange liggende, så kanskje den rett og slett skal bli vase istedet for søppel :)

    SvarSlet
  3. ej hvor er det sejt!!! - det skal jeg prøve:-) - når jeg lige får skaffet nogen gamle cykelslanger.... tak for en go og nem DIY:-)

    SvarSlet
  4. Den er da vildt fed! Hvor er det godt fundet på.

    SvarSlet
  5. Hvor er den fin, jeg kan godt lide kombinationen af den rå cykelslange og det feminine hækleri. Jeg har i øvrigt prøvet din opskrift på den hæklede bold og linket til dig fra min blog.

    SvarSlet
  6. Tak for de søde kommentarer!
    Det er nemlig en rigtig fin ide. Det er dog ikke mig, der har fundet på den ;-)
    Jeg har googlet mig til flere forskellige variationer, og denne er så Søhestens fortolkning af cykelslange vasen :-)
    God fornøjelse til jer der prøver projektet af.

    SvarSlet
  7. Oh!!! I Love your blog!

    Follow me if you like my blog and let me know it!
    I'll follow you back. :)
    zizi
    www.zizibloom.blogspot.com

    SvarSlet
  8. Den er rigtig fin, så en hos min veninde, hvor der var brugt en metalring.
    Nem ide som også ungerne kan lave som gaver.
    Tak fordi du deler :0)

    SvarSlet
  9. FANTASTISK !!!! Skal prøves her i weekenden...

    SvarSlet
  10. hold op hvor er den flot. total god ide. ha en dejlig dag.

    SvarSlet
  11. Tusind tak :-) Og ha også selv en dejlig dag :-)

    SvarSlet

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...