onsdag den 26. januar 2011

En elefant kom... Hama Mini


Hermed røber jeg hvad der kom ud af perlerne, jeg viste på Søhesten i går. Sad med pincet og fuldstændig tom hjerne i går. Var nærmest i trance, tror jeg. Virkelig hyggeligt og afstressende.
En elefant blev det til. Mønsteret er fra et gammelt håndarbejdsblad. Det er vist beregnet til korssting, men det fungerer fint som perle-mønster.
De småbitte rørperler er lidt svære at stryge, så der gik en lillebitte smule ged i den, men ikke mere end jeg kan holde det ud :-)
Elefanten hænger på badeværelset indtil videre.

28 kommentarer:

  1. Sikke et arbejde :-) hvor sjovt at man kan bruge broderi mønstre til perler.. Den er blevet rigtig fin..

    SvarSlet
  2. Den er rigtig rigtig fin. Arbejder i en SFO og vi gør ikke andet end at perle og perle og jeg stryger og stryger:) Glemte dog igår og komme bagepapir på inden...dum ide :)

    SvarSlet
  3. Hvor er den fin! Åh, men alt det pille-arbejde med pincet...Tænk at du orker ;)

    SvarSlet
  4. Nøj hvor er en fin. Man må beundre din tålmodighed med de bitte små perler.

    SvarSlet
  5. Hvor er den bare flot! Tænk hvad man kan få ud af perler- godt gået :-)

    SvarSlet
  6. Hvor er den bare super fin :)skønt at man også kan bruge sine kors stings mønstre til perle glæder.
    Kh Sara

    SvarSlet
  7. Annemette - Tak skal du ha. Ja, man kan sagtens bruge broderi mønstre. Jeg lavede en smule om på dette, for ellers ku elefanten ikke være på perlepladen.

    Sannepkunst - Jeg har også arbejdet både i børnehave og SFO og der var perler altså et hit!! Jeg syntes også, det var vildthyggeligt at sidde og lave perler og sludre med børnene.
    Uha, det med bagepapiret glemmer man forhåbentlig kun en gang. Håber strygejernet overlevede.

    Julia - Tak :-) Jeg elsker pillearbejde. Ved godt det lyder skørt, men jeg elsker sådan noget monotont eveigheds-noget.

    Marina - Tak skal du ha.
    Jeg må indrømme, at når det kommer til perler, så har jeg en enorm tålmodighed :-)

    Uf-titah - Tak skal du ha. Jeg syens elefanten var så sød, så den skulle lige afprøves og er da fint tilfreds.

    Trine - Tak :-) Den er nemlig ret nuser :-)

    SvarSlet
  8. Den er da bare rigtig skøn!! Så fin!

    Smil fra Mia

    SvarSlet
  9. Bournonville - Tak :-)
    Ja, det er ret fint, at korsstingsmønstre kan ha flere formål. Man skal dog sørge for at motivet "hænger godt sammen" og ikke er for tyndt og skrøbeligt, hvis det skal bruges til perler, ellers risikerer man bare falder perlepladen fra hinanden, når den er strøget :-S

    SvarSlet
  10. Det havde jeg aldrig gættet :)
    Den er rigtig flot - sikke et arbejde!
    Og dejlige farver.

    SvarSlet
  11. Øj, sikke da en fede elefant - sejt lavet!

    Glæder mig til vi ses på søndag - bliver hyggeligt!

    SvarSlet
  12. Sikke da en fin elefant;) Hvor er det hyggeligt, at så mange i blogland, stadig elsker at lege med perler, ligesom mig!

    SvarSlet
  13. Den er da så fin - den må have taget pænt lang tid?

    SvarSlet
  14. den er smadder flot! good job! ;)

    Kh

    Sasha

    SvarSlet
  15. Sikke et arbejde Trine!!
    Men den er rigtig fin:) Elsker elefanter;)
    Kh Anne

    SvarSlet
  16. Hej Trine

    ville lige sige du har modtaget en award fra mig.

    Kh Sara

    SvarSlet
  17. Jubiii. Så heldig kan man være. Kunne rigtig godt tænke mig et par i gul....med pink, eller orange tråd.
    Glæder mig SÅ meget til at få mig et par sommerøreringe.
    Rigtig god torsdag

    SvarSlet
  18. Hold op hvor er den flot....vildt flot faktisk :-)

    SvarSlet
  19. Har netop fundet vej til din blog via TichTach. Og wow, du er go' til Hama-kreationer! Kan du anbefale nogle korsstings/Hama-bøger til inspiration? Jeg har nemlig selv investeret i et par plader og mini-Hama'er, men kunne godt bruge nogle mønstre.
    Forresten, har du også problemer med, at mønstret buer opad, lige efter at det er strøget og stadig er varmt?
    Jeg har nu tilføjet din blog til min mappe af krea-links og kigger helt sikkert forbi igen :)
    PS: Slettede mine to forrige kommentarer, fordi jeg spurgte om noget, jeg kunne få svar på ved bare at læse, hvad du havde skrevet.

    SvarSlet
  20. Hej Christel.
    Tusind tak for de mange pæne ord :-)
    Det gamle blad, jeg fandt broderimønsteret i, er et 'Alt om Håndarbejde' blad men jeg husker desværre ikke hvilket år/nummer det er fra. Det er nok fra 70'erne :-) Jeg faldt tilfældigt over mønsteret.
    Når jeg har strøget en perleplade, plejer jeg lige at lægge den varme plade i pres under et par tunge bøger. Jeg fjerner bøgerne efter nogle minutter. Så er pladen kølet af og ikke buet ;-)
    VH Trine

    SvarSlet
  21. Mange tak for tippet, det vil jeg prøve næste gang :)

    SvarSlet

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...