mandag den 6. december 2010

Juleknas


For en uges tid siden mødes jeg og Edith (kæresten havde travlt med eksamen) med mine forældre og mine bedsteforældre til konfekt-jule-hygge. Vi har aldrig haft en fast tradition med at lave juleknas sammen, men det skulle der altså laves om på, og det er jeg rigtig glad for, for det var helt vildt hyggeligt! Edith blev, til sin store fornøjelse, stimuleret næsten hele tiden, og der blev sludret og sladret hen over marcipan, nødder og chokolade.
Begyndelse på en rigtig god tradition!
Da jeg skulle ha min andel af dagens produktion med hjem fandt min mor sine gamle blikdåser frem, og da jeg beundrede de 2 jeg viser på det nederste billede, spurgte hun, om jeg så ikke ville ha dem...! Bare lige sådan uden videre. Øh jo TAAAK, blev der så sagt! De er så fine. Den ene med sommerfugl og den anden med fisk, og begge er store og smukke.
De andre dåser, dem med det farverige mønster er mine (andre) favoritdåser, som jeg har fundet på et kræmmermarked engang.

Har I nogle juletraditioner i jeres familier?

4 kommentarer:

  1. Mmmmm... skal jeg bare komme nu?? hihi..
    vi har også store konfekt dag med familien på søndag. Glæder mig rigtig meget... Vi plejer at ha en hyggedag i dec. og hvis vi ikke ses d. 24, så mødes vi en anden dag. Men nu hvor vi selv er blevet en lille famliie, skal vi da til at byggge nye traditioner. Det glæder jeg mig til. Men venter lige til J. er lidt større, så han forstår det ;)
    Knus

    SvarSlet
  2. Uhm, det ser flot og lækkert ud. Flotte dåser.
    Vi har ikke traditioner i den forstand, men mon ikke det ender med havregrynskugler??

    SvarSlet
  3. Mums, det ser lækkert ud:) Jeg er helt godt tilfreds med, at vi ikke har traditioner omkring juleknas, for jeg ville spise det hele selv.

    God tirsdag.

    SvarSlet
  4. Mums filibaba - det ser lækkert ud ;) Jeg startede min egen tradition sidste år, hor jeg lavede konfekt, haregrynskugler og småkager sammen med mine drenge og deres kusine og fætter - en skøn dag, som ungerne glæder sig til gentagelse af i år ;o)
    Det er fedt med gamle, men især nye traditioner.

    SvarSlet

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...