søndag den 14. marts 2010

Puff Daddy er flyttet ind


Pickles' Puff Daddy er nu blevet udstoppet med vores gamle dobbeltdyne, som alligevel bare lå gemt væk i en sort placticsæk.
Jeg opgav at få samlingen i toppen til at se pæn ud, så Puff fik en lille hæklet cirkel på hovedet. I bunden ser han lidt sjusket ud men, den kigger vi jo heller ikke på.
Er egentlig godt tilfreds med Mr. Puff.
Han er strikket på rundpind 15, og "hatten" er hæklet med hæklenål nr 15. Ved hatten benyttede jeg mig af denne instruktion fra PUK (fik dog alligevel rodet lidt rundt i det, men det ses ikke rigtigt, når den er syet på).
Sandnesgarn brugt. 18 nøgler ialt a kr 22 stk. 3 nøgler brugt ad gangen.
35 masker slået op og så bare retstrik, indtil der ikke er mere garn. Lettere kandet vist ikke blive!
Jeg hæklede "hatten" før jeg nåede ved vejs ende, for så var jeg sikker på, jeg ikke slap op for garn.
Jeg syede Puff Daddy sammen med noget stærkt garn, jeg havde liggende, og så er jeg sikker på han kan holde til lidt af hvert.
Fik lokket katten op på Puff i håbet om, at hun ville ligge sig ned og rulle sig sammen, men hun ville ned lige så hurtigt, som hun kom op...
Nu må vi se, hvad J siger til den. Han er ud at føjte lige nu. Bare han ikke bliver jaloux på den labre Puff Daddy... winky blinky!!!
Super let projekt - kan varmt anbefales!!

14 kommentarer:

  1. Den er bare blevet fin , og den skal garanteret nok vække båd fod-og katte lykke :-)

    SvarSlet
  2. Hvor er den blevet fed:-)
    Og så ovenpå dit nye lækre House Doctor tæppe, som jeg er lidt småforelsket i...mmmmm.

    SvarSlet
  3. Super sej puf. Hvor høj er den blevet?

    SvarSlet
  4. Den er fuldstændig fantastisk! Jeg vil så gerne have sådan en...

    SvarSlet
  5. Garnmoster - Tak for det :-) Når jeg tænker lidt over det må katten og alle den små irriterende hår godt blive på den faste plads ;-) Men jeg håber, at J, E og jeg får glade af den.

    Ulla - Mange tak.
    Åh ja, jeg er også småforelsket i House Doctor tæppet. Jeg synes egentlig ikke, at kr. 300 var særlig dyrt for sådan et fint, rundt tæppe.

    Lykke - Også tak til dig. Ih, det er bare dejligt med en masse roser.
    Den er knap 55 cm i diameter og 25 cm høj.

    SvarSlet
  6. Den er da helt fantastisk fin

    SvarSlet
  7. Tak og bliver snart rød i kinderne ;-)

    SvarSlet
  8. Ej hvor er det bare fin:-)

    SvarSlet
  9. Det var da den fedeste Puff Daddy du der har kreeret Trine. Glæder mig til en dag at se den live ;o)
    Knus Lunde

    SvarSlet
  10. Ih sikke fin den er.... det skal jeg da helt sikkert også prøve på et tidspunkt. Har endda en dobbeltdyne, der snart skal skiftes ud - så det passer jo rigtig godt :o)

    SvarSlet
  11. Er lige gået i gang med Puff Daddy Baby og undrede mig også over deres sammensnøringer, men super fed ide med at hækle et låg. Det vil jeg karftigt overveje.. Din ser rigtig flot ud...

    SvarSlet
  12. Tak skal du ha. Vi er stadig glade for den herhjemme :-) God arbejdslyst :-)

    SvarSlet
  13. Hej, er det muligt at bestille strikket hos dig hvis jeg selv syr den sammen ?
    Mvh Eva

    SvarSlet
  14. Hej Eva.
    Den er altså virkelig også dejlig, er den.
    Normalt strikker jeg ikke på bestilling, men Puff Daddy er rimelig let at strikke, så jeg tror godt, jeg kan presse den ind i programmet.
    Der er dog nogle betingelser :-)
    Jeg gør det kun mod betaling, men jeg synes, du skal komme med et forslag til, hvad du vil betale.
    Det er også en betingelse, at du køber og sender garnet til mig, for ellers får jeg det sikkert aldrig gjort (jeg har naturligvis selv pinde) ;-) Skriv til min mail, hvis du stadig er med på en aftale. soehestenblog@yahoo.dk
    Vh Trine

    SvarSlet

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...