lørdag den 27. december 2008

Hue Wisteria - Isager -

Jeg netop strikket en hue på pind 5 efter en opskrift, som jeg har købt i Isager i Århus og strikket af noget lækkert (og dyrt - heldigvis købt på udsalg) uldgarn fra samme sted.
Før jeg gik i gang, havde jeg ikke prøvet at strikke snoninger eller hulstrik, men blev overrasket over hvor let det er!
Snoningen var det første jeg strikkede, og jeg begyndte i en kontrastfarve, som til sidst blev klippet af og de to ender samledes med maskesting. Dette var også nyt og resultatet, som ses på billedet herunder, var meget tilfredsstillende!

Opskriften voldte mig store problemer, da jeg skulle strikke pulen, men efter en frustrationspause, regnede jeg den ud...går jeg ud fra. Det ser i hvert fald rigtigt ud:



Det tog mig ca. 3 aftener at strikke huen, så det er et ganske overkommeligt projekt.

6 kommentarer:

  1. hej trine glædelig jul og godt nytår! megafin hue og fedt at du blogger! jeg har haft en blog omkring et halvt år (blog.leabolvig.dk) og det er virkelig sjovt(og en lille smule vanedannende)

    håber det går godt og at vi snart ses

    kh lea

    SvarSlet
  2. Hei hei, og godt nytt år til deg.
    Så koseleg at du følger bloggen min,
    og då fant eg deg også.
    Så utrolig mye fint du har strikket.
    Eg er ikkje koe flink til å strikke, men synest det er riktig lekkert.
    Eg liker bedre å sy og male:)
    Ha en fortsatt god kveld, og så kikker eg snart innom igjen.
    H.

    SvarSlet
  3. Hej Trine
    Velkommen til blog-verdenen :-)
    Rigtig fed hue! Det bliver måske ikke den sidste? :-)
    Rigtig godt nytår!

    SvarSlet
  4. Innom for å ønske deg en fin helg!:o)

    Vibeke

    SvarSlet
  5. Hej og tak for kommentarene! Jeg er virkelig en ged til det her blog-noget, så jeg har først nu opdaget jeres indlæg!!

    Fedt I følger med. Jeg skal prøve at lægge flere ting herud. Jeg følger stadig ivrigt med i jeres blogs!

    Bambea, hvor fedt at du også er en blogger!! Jeg vil straks tjekke din blog ud!!

    SvarSlet

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...